close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פריטים חיוניים שכל בית אינו שלם בלעדיהם

אור גינתכו אדר, תשפא10/03/2021

עם חלוף השנים, אנו נוטים לצבור בבתינו לא מעט פריטים, אך האם אנו באמת זקוקים לרובם? אם אתם מצויים במעבר דירה ראשון או עושים סדר בביתכם ולא יודעים מה כדאי להעיף ומה להשאיר, הנה כמה מהפריטים החיוניים שמומלץ שיימצאו בו

תגיות:
לכל בית רשימת פריטים חיוניים משלו. אם אתם בעלי שתי ידיים שמאליות, סביר שכמעט ולא תשתמשו בכלי עבודה חשמליים ובמקום זאת תעדיפו להיעזר באנשי מקצוע מתאימים, ואם אתם נמנים דווקא בין אלו שיודעים לתקן ולסדר כל דבר, יתכן ותצטיידו לא רק במברגה חשמלית אלא גם במסור שולחני. יחד עם זאת, קיימים לא מעט פריטים בסיסיים למדי שמומלץ ויהיו בסביבה, כאלו שיעזרו לכם רבות בחיי היומיום ופשוט כי מדי פעם – אי אפשר להסתדר בלעדיהם. לפניכם הרשימה המלאה.

להרגיש בטוחים בבית
רשימת פריטים זו אינה כוללת דווקא מוצרים בהם תשתמשו בשגרת היומיום שלכם
אך כן כאלו שיעניקו לכם שקט הנפשי.

הראשון מביניהם הוא ביטוח דירה. ביטוח זה מהווה מעין כיסוי על לכל יתר הפריטים שיגיעו אחריו וגם לכמה נוספים. הוא מבטיח כי במקרה שבו צפויה דירתכם לספוג נזק משמעותי – מסערה, שיטפון, פיצוץ בצנרת, שריפה וכדומה, תכוסה עלות השיקום ושיפוץ הנזקים על־ידי חברת הביטוח, בהתאם לתנאי הפוליסה כמובן.

אם אתם מתגוררים בדירה שכורה, מומלץ לבטחה גם כן בביטוח זה ובפרט בביטוח תכולה. בעלי דירה רבים רוכשים עבורה לרוב ביטוח מבנה בלבד ובשעה שהחפצים והפריטים שבה עלולים להינזק אף הם באותו האופן – נזק שיכול להגיע גם לאלפי שקלים ויותר, מומלץ להימנע מכך מבעוד מועד ולהצטייד גם בביטוח תכולה. כיום תוכלו לעשות זאת גם באופן מקוון, דרך נוחה ופשוטה במיוחד שבסופה תהיו מכוסים וערוכים לכל תרחיש אפשרי.

מלבד ביטוח דירה, מומלץ גם לרכוש מטף לכיבוי אש וערכת עזרה ראשונה. אמנם הם לא צפויים לסייע בהתמודדות עם מקרים הדורשים התערבות מקצועית אך בהחלט יעזרו לכם להתמודד במהירות וביעילות עם סכנות פשוטות כמו התלקחות ויאפשרו מתן טיפול ראשוני של חבישת חתכים וטיפול בכוויות קלות בעת הצורך.

כלי עבודה
גם אלו מכם שאינם מחבבים כלי עבודה במיוחד וסומכים בעיקר על בעלי מקצוע, זקוקים לעיתים לכלי עבודה בסיסיים: מברג רגיל, מברג פיליפס, טסטר, סט מפתחות אלן, פטיש, כמה מסמרים מסוגים שונים ובאורכים שונים, ברגים, גומיות איטום וצבת – כל אלו יוכלו להשלים סט בסיסי של כלי עבודה שיעזור בעת צרה. נוסף על אלו כדאי גם לדאוג לסולם, ניירות ליטוש ואולי גם למסור בסיסי. למתקדמים וכן לכאלו המתכננים לבצע עבודות קלות בבית, כדאי גם להחזיק במקדחה ובמברגה חשמלית וארגז כלי עבודה.
אם יש לכם גינה, אל תשכחו להצטייד במזמרה, מקלטר ובכף שתילה ומלבד אלו, מומלץ שיימצאו בסביבה גם WD40 לשימון, סלוטייפ, דבק נוזלי, מברשות צבע וכפפות עבודה.

מוצרי חשמל שאי אפשר בלעדיהם
הטכנולוגיה מקלה עלינו רבות בטיפול במטלות הבית היומיומיות באמצעות פיתוחים חדשניים שהביאה עימה דוגמת שואבי אבק רובוטיים איכותיים, מכונות כביסה, מקררים או תנורים, שאת חלקם אף ניתן להפעיל בלחיצת כפתור או בנקישה אחת פשוטה. כמו כן, לכל משפחה ישנם כמה מוצרים נוספים אשר בעיניה עשויים להיות הכרחיים, עקב צרכיה השונים – החל ממדיח כלים ומייבש כביסה, דרך קומקום חשמלי ובלנדר וכלה במיקסר או טוסטר.

ריהוט בסיסי ואחסון
בדיוק כמו שלא ניתן לדמיין בית ללא מוצרי חשמל, כך גם קשה לחשוב על כזה שללא ריהוט בסיסי הכולל מיטה ומזרון, מקומות ישיבה, שולחן וספה נוחה. חשוב לא לשכוח גם את נושא התאורה ולדאוג להימצאותן של מנורות שולחן, תקרה או כאלו עומדות.
הימצאותם של מקומות אחסון כמו ארונות, קולבים, שידות, ארונות עם מגירות, ארונות מטבח וארונות שירות, חיונית אף היא בדירה. את ארונות המטבח מומלץ לאלכס בציוד בסיסי דוגמת כלי אוכל, כוסות וסכום, מחבת, סיר ומכסה, מגבות מטבח, קרש חיתוך, סכין טוב, קולפן, כלי ששת ומסננת. בארונות הציוד מומלץ לאחסן שקיות אשפה, מטליות, דלי, מגב, מטאטא ויעה וכן חומרי ניקוי בסיסיים: חומר ניקוי כללי, חומרי ניקוי לשירותים, חלונות ורצפות, אבקות כביסה וסבון לכלים. לחדרי האמבט יש לדאוג למלאי של נייר טואלט, מגבות, סבון ושמפו, פלנג'ר לשחרור סתימות קלות ומברשת לשירותים, וביתר מקומות האחסון חשוב לא לשכוח בנוסף מצעים, כרית ושמיכה. לאחסון יעיל יותר ולשמירה על הסדר, תוכלו להיעזר בטכניקות אחסון יצירתיות מומלצות ופשוטות.

פריטים מיוחדים שעושים את ההבדל
כדאי להצטייד מראש גם באותם פריטים קטנים שעל אף שאינם חיוניים, הם אלו שיהפכו את האווירה לביתית וחמימה במיוחד וביניהם: שלט ושטיח כניסה, תצלומים של בני המשפחה, כיסוי מיטה או ספה אהובים.

לסיכום, טרם המעבר לדירה חדשה או סידורה, מומלץ לוודא שלא שכחתם שום פרט חיוני – וכן כזה שיעניק לכם אווירה נעימה וחמימה, שיקל עליכם משמעותית במהלך השהות בה. בכל מקרה, כדאי לוודא תחילה שברשותכם ביטוח דירה מתאים שיגן על כל אותם הפריטים בה וכמובן, יעניק לכם שקט נפשי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה